"Бекітемін"
______________
Мектеп директоры
Стрымбовская Е. В.
"____"______________ 2019 г.
2019-2020 оқу жылына
Зерноград НМ кәсіптік бағдарлау жұмысының жоспары
Мақсаты:
оқу бейінін және болашақ кәсіби қызмет саласын таңдау процесінде оқушыларға кәсіби бағдарлы қолдау көрсету.
оқушылардың еңбекке саналы көзқарасын дамыту, олардың мүмкіндіктеріне, қабілеттеріне сәйкес және еңбек нарығының талаптарын ескере отырып, қызмет саласын таңдау еркіндігі жағдайында кәсіби өзін-өзі анықтау.
Міндеттері:
оқушылардың оқу бейіндері бойынша бөлу үшін олардың артықшылықтары, бейімділігі мен мүмкіндіктері туралы мәліметтер алу;
таңдау бойынша курстар сабақтарында және тәрбие жұмысында қолданылатын кешенді және дәстүрлі емес формалар мен әдістер есебінен бейінді оқытудың вариативтілігін қамтамасыз ету;
жұмысқа орналасудың қиындығын болжау оңай оқушылардың кейбір топтарына қосымша қолдау көрсету (қауіп тобындағы балалар, жағдайы нашар отбасылардағы балалар);
Жоспарды іске асыру педагогтердің, жалпы білім беру мекемесі оқушыларының ата-аналарының, жұмыс берушілердің, халықты жұмыспен қамту орталығы қызметкерлерінің және өзге де мүдделі тұлғалардың өңірде сұранысқа ие кәсіптік кадрларды даярлауға бағытталған кәсіптік бағдарлау іс-шараларын өткізуге белсенді қатысуын көздейді.
Қазіргі экономикалық және саяси жағдай бізді адамның жеке психофизиологиялық сипаттамаларына жоғары талаптар қоюға мәжбүр етеді. Нарықтық қатынастар еңбек сипаты мен мақсаттарын түбегейлі өзгертеді: оның қарқындылығы артады, шиеленіс күшейеді, жоғары кәсібилік, шыдамдылық пен жауапкершілік қажет.
Кәсіптік бағдар беру жұмысы мектеп қызметінде маңызды орын алады, өйткені ол білім беру жүйесін экономикалық жүйемен, оқушылардың қажеттіліктерін олардың болашағымен байланыстырады. Үшін қоғамның әл-ауқатын қажет әрбір мектеп түлегі таппады мүмкіндігінше неғұрлым толық қолдану, өз мүдделеріне, бейімділігіне, жоқ жоғалтып алды сөрелері үшін уақыт, күш іздеп, өз орнын қоғамдық өндіріс жүйесіндегі, онда еді әкеліп, ең жоғары пайда алуға және терең қанағаттандыру өз еңбек.
Кәсіп (лат. "ргоfessio" - ресми көрсетілген сабақ, мамандық) - белгілі бір дайындықты талап ететін және адамның өмір сүру көзі болып табылатын еңбек қызметінің, кәсіптің түрі.
Бағдарлау-қоршаған ортаны немесе белгілі бір бағыттағы қызметті түсіну мүмкіндігі.
Кәсіптік бағдарлау сөзінің кең мағынасында жастарға қоғамдық және педагогикалық ықпал ету жүйесі, оны мамандықты саналы түрде таңдауға дайындау, мамандықты ғылыми негізделген таңдауды қамтамасыз ететін мемлекеттік шаралар жүйесі болып табылады.
Тар мағынада кәсіптік бағдарлау-мақсатты қызметі қалыптастыру бойынша оқушылардың ішкі қажеттілік және дайындық саналы Мамандық таңдау.
Жеке мағынада мансаптық бағдарлау-бұл жеке тұлғаның белгілі бір мамандықты игеруінің ұзақ және жеткілікті қайтымсыз әлеуметтік процесі.
Осылайша, кәсіптік бағдарлау 2 деңгейде - қоғамдық және жеке деңгейде жүзеге асырылады. Бұл деңгейлер өзара байланысты.
Мектептегі кәсіптік бағдарлау-бұл студенттердің кәсіптердің әлеуметтік-экономикалық және психофизикалық сипаттамалары туралы қажетті білім көлемін игеруге бағытталған оқу-тәрбие жұмысының жүйесі.
Мектепте кәсіптік бағдар беру жұмысын мекеме әкімшілігі, сынып жетекшілері, кітапханашы, медицина қызметкері, пән мұғалімдері, педагог-психолог жүргізеді. Басты міндеттері, олардың қызметі бойынша оқушыларды кәсіптік бағдарлау:
еңбекке оң көзқарас қалыптастыру;
кәсіби қызметтің мазмұнын түсінуге үйрету;
мамандыққа қойылатын талаптарды жеке қасиеттермен байланыстыруға үйрету;
олардың мүмкіндіктері мен қабілеттерін талдауға үйрету (жеке тұлғаның қасиеттері мен мүмкіндіктерін түсіну және бағалау қажеттілігін қалыптастыру)
Мектептегі кәсіби бағдар жұмысының негізгі бағыттары:
Кәсіби ақпарат.
Кәсіби тәрбие.
Жұмыс жоспары оқушылардың жас ерекшеліктерін, бастауыш, негізгі, орта мектептегі жұмыстың мазмұны, формалары мен әдістеріндегі сабақтастықты ескере отырып, кезең-кезеңімен жүзеге асырылады.
Кәсіби кеңес
Кәсіби ақпарат кәсіптер әлемі, өзін-өзі анықтау үшін маңызды адамның жеке және кәсіби маңызды қасиеттері, оқу орындарының жүйесі және мамандық алу жолдары, қоғамның кадрларға қажеттіліктері туралы ақпаратты қамтиды.
Кәсіби білім мектеп оқушыларының бейімділігі мен кәсіби мүдделерін қалыптастыруды қамтиды. Кәсіптік білім беру бойынша педагогикалық жұмыстың мәні оқушыларды оқу және сыныптан тыс жұмыстардың әртүрлі нысандарына қатысуға, әлеуметтік пайдалы және өндірістік еңбекке, күштердің белсенді сынағына шақыру болып табылады. Бұл практикалық тәжірибе арқылы сіздің бейімділіктеріңіз бен қабілеттеріңізді білуге және анықтауға мүмкіндік береді. Бейімділік қызмет процесінде дамиды, ал кәсіби білім кәсіби мүдделер болған кезде сәтті жинақталады. Маңызды школьник көрдім өзіне түрлі қызмет түрлері.
Кәсіби кеңес беру - оқушының жеке басын зерттеу және осы негізде кәсіби ұсыныстар беру. Кәсіби кеңес көбінесе жеке сипатта болады.
Сынып жетекшісі оқушылардың іс-әрекеті мен дамуын бақылау, олардың оқу және сабақтан тыс жұмыстарының нәтижелерін зерттеу, сауалнама жүргізу, оқушылардың психологиялық-педагогикалық сипаттамаларын құру сияқты жұмыс әдістерін қолдана алады.
Жұмыс нысандары келесідей болуы мүмкін:
кәсіптік бағдарлау сабақтары;
экскурсиялар;
кәсіптік бағдар бойынша сынып сағаты;
мамандармен кездесулер;
таңдау бойынша бейіндік курстар;
кәсіптік бағдар беру тақырыбы бойынша ата-аналар жиналысы және т. б.
1-4 сыныптар
Мамандықтар әлемі
- Ата-аналардың мамандықтарымен танысу.
- сынып сағаттары-кездесулер
- мамандық туралы әңгіме
- Еңбек қызметіне оң көзқарас қалыптастыру.
- еңбек туралы әңгімелер
- сыныптан тыс іс-шаралар
- кәсіптік бағдар беру ойындары
- Кәсіптермен танысу, кәсіптер әлемі туралы түсініктерді кеңейту.
- мамандықтар каталогын құрастыру
- кәсіптік бағдар беру ойындары
- сынып сағаттары-кездесулер
- Мектеп компонентінің сағаттары: үйірмелер, таңдау пәндері.
- ойындар мен міндеттердегі информатика
- сөйлеуді дамыту
5-8-сыныптар
Болашақ мамандықты таңдау мәселесі жасөспірімдер үшін басым мәселе болып табылады. Осы жастағы әрбір жас адам осы үлкен және жиі өзгеретін әлемде кім болу керектігі туралы ойлайды. Ең бастысы-шатастырмау, олардың жеке мүдделеріне, қабілеттеріне, мүмкіндіктеріне сәйкес дұрыс таңдау жасау. Жоғарыда айтылғандай, тренингті өткізу жасөспірімдерге болашақ мамандық аясында мақсаттарын түсінуге және өз қызметін жоспарлауға, сондай-ақ басқа адамдармен қарым-қатынас жүйесін құруға мүмкіндік беретін ең тартымды тәсілдердің бірі болып табылады.
Адам – еңбек - мамандық "саласындағы өзін-өзі анықтау»
- Кәсіби бағдар негіздерін қалыптастыру.
- оқушыларға сауалнама жүргізу
- оқушылардың жеке психологиялық ерекшеліктерін психологиялық тестілеу (диагностикалық минимум)
- Оқушылардың мамандық таңдаумен байланысты өз қызығушылықтарын, қабілеттерін, қоғамдық құндылықтарын білуі.
- психологиялық тренингтер, тестілеу, тренинг элементтері бар фронтальды сабақтар
- сынып сағаттары
- тәрбиелік ойындар.
- Мектеп компонентінің сағаттары: элективті курстар, үйірмелер, таңдау бойынша пәндер
Бейіналды дайындық
Профильге дейінгі дайындықтың негізгі міндеті-оқу профилін таңдауға дайындық, болашақ кәсіби қызметті болжау.
9 сынып
№ Жұмыстың мазмұны Мерзімі Жауапты
12019-2020 жылдарға арналған бейіналды даярлықтың оқу жоспарын келісу тамыз әкімшілік . Қол. ӘБ
2 Таңдау курстарының жұмыс бағдарламаларына ішкі сараптама. қыркүйек Оқу ісінің меңгерушісі.
3 Бейіндік курстарды іске асыру Бір жылдың ішінде Пән мұғалімдері, педагог-психолог, оқу ісінің меңгерушісі.
4 Оқу орындарына, кәсіпорындарға, мекемелер мен ұйымдарға экскурсия ұйымдастыру. Бір жылдың ішінде Сынып жетекшісі
5 9-сыныптағы ата-аналар жиналысы: таңдау курстарын ұйымдастыру,әрі қарай білім беру бағытын таңдау. Бір жылдың ішінде Сын.жет., психол., оқу ісінің меңгерушісі.
6 Ақпараттық іс-шаралар өткізу: Кәсіби бағдар бойынша стендтерді безендіру. Бір жылдың ішінде Сын,жет. Психолог.
7Кәсіби бағдар диагностикасы Бір жылдың ішінде Сын.жет. Психолог.
8 Бейіналды даярлықты енгізу нәтижелерін қадағалау, түзету және қорыту Жыл бойы, сәуірге дейін әкімшілік.
9 Жыл қорытындысын шығару. мамыр әкімшілік
Жалпы мектептік іс-шаралар
Мерзімі Қызмет бағыттары Жауапты, Қатысушылар.
Бір жылдың ішінде
- Оқу орындары туралы ақпарат жинау.
- Кәсіби мерекелерге тақырыптық буклеттер шығару.
- Кәсіптік бағдар беру ойындарын ұйымдастыру және өткізу.
- Түрлі мамандық өкілдерімен кездесу.
- Кәсіби бағдар конкурстарына қатысу.
Сынып жетекшісі
ТЖ орынбасары, психолог.
Арқалық қаласының ЖОО
Арқалық мемлекеттік педагогикалық институты. Ы. Алтынсарин
Сіз: Қазақстанның жоғары оқу орындары - Арқалық университеттері
Арқалық мемлекеттік педагогикалық институты. Ы.Алтынсарин – Торғай өңіріндегі 40 жылдық тарихы бар және педагогикалық бағыттағы мамандарды даярлайтын жалғыз жоғары оқу орны. 2010 жылдың желтоқсан айында АркГПИ "Русский Регистр"сертификаттау Ассоциациясының ISO 9001:2008 талаптарына сәйкестікке сапа менеджменті жүйесінің жаңартылмалы сертификациялық тексеруінен өтті. Қазіргі уақытта ЖОО-ны тәуелсіз ұлттық аккредиттеуге дайындау басталды.
Оқу процесінің тиімділігін арттыру және оның практикалық бағытын күшейту үшін институтта көп мәдениетті, кәсіби білікті маман-педагогты тәрбиелеуге бағытталған бірқатар мамандандырылған кешендер ұйымдастырылды: психологиялық-педагогикалық кешен, ақпараттық-кітапхана кешені, тілдік кешен, Ақпараттық технологиялар орталығы, оқу-зертханалық, мұражай кешені, спорттық-сауықтыру кешені.
Мамандықтар тізімі
5B011300
Биология
5B011600
География
5B010100
Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу
5B010700
Бейнелеу өнері және сызу
5B011900
Шет тілі: екі шет тілі (ағылшын тілі)
5B011100
Информатика
5B011400
Қазақстан тарихы
5B011700
Қазақ тілі мен әдебиеті
5B012100
Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі Қазақ тілі мен әдебиеті
5B010900
Математика
5B010600
Музыкалық білім
5B011500
Құқық және экономика негіздері
5B010200
Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі
5B010300
Педагогика және психология
5B011800
Орыс тілі және әдебиеті
5B012200
Орыс тілі мен әдебиеті орыс мектептерінде оқытпайтын
5B011000
Физика
5B010800
Дене шынықтыру және спорт
5B011200
Химия
Қазтұтынуодағы Қарағанды экономикалық университеті, филиалы
Қазтұтынуодағы Қарағанды экономикалық университеті обо, филиал ҰБТ-ны сәтті тапсыру шартымен орта мектептің 11-сынып базасында немесе колледж базасында бейінін ескере отырып, қысқартылған бағдарлама бойынша) білімі бар мамандарды даярлауды жүзеге асыра отырып, жоғары және жоғары кәсіптік білім беру саласында қызмет көрсетеді. Оқу аяқталғаннан кейін бітірушіге мемлекеттік үлгідегі диплом беріледі.
Факультет мамандықтары:
5В050600 Экономика
5В050700 Менеджмент
5В051000 Мемлекеттік және жергілікті басқару
5В020200 Халықаралық қатынастар
5В051300 Әлемдік экономика
5В090800 Бағалау
5в050608 Экология
Қостанай Қаласы
ҚМПИ. Қостанай мемлекеттік педагогикалық институты-1939 жылы құрылған жоғары оқу орны. Содан кейін, көптеген тәжірибелі жылдарда университет бірнеше түрлі өзгерістерге ұшырады және бір сәтте тіпті жеке оқу орны ретінде өз өмірін тоқтатты. Алайда, 2004 жылдың 1 сәуірінен бастап педагогикалық институт заманауи, жеке университет ретінде қайта жанданды, оның мақсаты жоғары сыныптың педагогикалық кадрларын даярлауды қамтамасыз ету болып табылады. Бұл университетте дистнациялық білім келесі мамандықтар бойынша алуға болады:
Қазақстан тарихы
Информатика
Қазақ тілі мен әдебиеті
Орыс тілі және әдебиеті
Шет тілі
Психология
Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу
Бастауыш білім беру педагогикасы мен әдістемесі
Педагогика және психология
Дефектология
Туризм
Құқық және экономика негіздері
Биология
ҚМУ. Қостанай мемлекеттік университеті А. Байтұрсынов атындағы Қостанай мемлекеттік педагогикалық институтын қайта құру арқылы бұл жоғары оқу орны Тәуелсіз ҚР - да пайда болды. КСРО-ның 50 жылдығы. Қазіргі таңда ҚМУ Қазақстанның көпсалалы ЖОО рейтингінде 6-шы орынға ие және өзін бәсекелестер аясында сенімді сезінеді. Қазіргі уақытта ЖОО-да 5000-ға жуық адам оқиды, бұл тізімге келесі мамандықтар бойынша қашықтықтан оқыту нысанында оқитындар да енгізілген:
Есеп және аудит
Мемлекеттік және жергілікті басқару
Журналистика
Қазақстан тарихы
Математика
Информатика
Физика
Ақпараттық жүйелер
Есептеу техникасы
Аударма ісі
Транспот
Маркетинг
Менеджмент
Филология
Стандарттау және сертификаттау
Экономика
Биология / Экология
Электр энергетикасы
Құқықтану
КИнЭУ. Атындағы Қостанай инженерлік-экономикалық университеті. Міржақып Дулатова - салыстырмалы түрде жас жоғары оқу орны, қоғам тарихы 1996 жылдан бастап, бизнес институты құрылған кезден бастау алады. ҚИНЭУ өз миссиясын түлектердің жоғары деңгейдегі кәсіби білімдері мен инженерлік дағдыларына қол жеткізуде көреді. ҚИНЭУ-де қашықтықтан білім алуды келесі мамандықтар бойынша алуға болады:
Тіршілік қауіпсіздігі
Есеп және аудит
Автоматтандыру және басқару
Есептеу техникасы
Ақпараттық жүйелер
Логистика
Машина жасау
Көлік
Менеджмент
Стандарттау және сертификаттау
Азық-түлік өнімдерінің технологтары
Тасымалдауды ұйымдастыру
Әлеуметтік-мәдени қызмет
География
Экономика
Қаржы
Электр энергетикасы
КосСТУ. Қостанай әлеуметтік-техникалық университеті-одан да жас, бірақ болашағы зор университет. 16 жыл ішінде университет білім беру қызметтерінің сапасын арттыру және дамыту бойынша көптеген үлкен қадамдар жасады. Бұл университеттегі қашықтықтан оқыту түрі де жаңа емес, міне, университеттен алыс оқуға болатын мамандықтардың тізімі:
Есеп және аудит
Мемлекеттік және жергілікті басқару
Қазақстан тарихы
Ақпараттық жүйелер
Есептеу техникасы
Дене шынықтыру және спорт
Аударма ісі
Педагогика
Туризм
Стандарттау және сертфиикация
Қаржы
Экология
Электр энергетикасы
Құқықтану
Рия. Рудный индустриалдық институты-бұл жоғары оқу орны бізге кездейсоқ түскен жоқ, өйткені Рудный қаласы Қостанай облысында, облыс орталығына өте жақын орналасқан. Бұл өз қызметінің негізгі бағыттары бойынша халықаралық талаптар мен стандарттарға сәйкес келетін, техникалық білім беру саласында көшбасшы және өңірдегі индустриялық-инновациялық орталық болып табылатын, тиімді менеджмент жүйесіне ие, өңірлік, республикалық және халықаралық еңбек нарықтарында бәсекеге қабілетті мамандар даярлайтын заманауи жоғары оқу орны. Мұнда қашықтықтан оқуға болады:
Дизайн
Ақпараттық жүйелер
Автоматтандыру және басқару
Маркетинг
Технологиялық машиналар
Жеңіл өнеркәсіп технологиясы
Менеджмент
Тау-кен ісі
Металлургия
География
Экономика
Электр энергетикасы
Академия "Көкше"»
"Көкше" академиясы-Ақмола облысы Көкшетау қаласында орналасқан жеке Академия.
Атауы "Көкше" Академиясы ЖОО Типі Санаттық Академия
Нөмірі
Мамандық атауы
5B010200 Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі
5B010300 Педагогика және психология
5B010800 Дене шынықтыру және спорт
5B011400 Қазақстан тарихы
5B011700 Қазақ тілі мен әдебиеті
5B030100 Құқықтану
5B042100 Дизайн
5B050800 Есеп және аудит
5B050900 Қаржы
5B090200 Туризм
Гуманитарлық-техникалық академия
Гуманитарлық-техникалық академия-Ақмола облысы Көкшетау қаласында орналасқан жеке меншік Академия. Түрі ВУЗаАкадемияКатегорияЧастный
B071900 Радиотехника, электроника және телекоммуникациялар
5B050600 Экономика
5b050700 Менеджмент
5B050800 Есеп және аудит
5B050900 Қаржы
5B051000 Мемлекеттік және жергілікті басқару
5B051100 Маркетинг
5B070300 Ақпараттық жүйелер
5B070400 Есептеу техникасы және бағдарламалық қамтамасыз ету
5b090400 Әлеуметтік-мәдени сервис
5b090800 бағалау
Ш. Уәлиханов атындағы Көкшетау мемлекеттік университеті
5B010100 Мектепке дейінгі оқыту және тәрбиелеу
5B010200 Бастауыш оқытудың педагогикасы мен әдістемесі
5B010300 Педагогика және психология
5B010700 Бейнелеу өнері және сызу
5B010800 Дене шынықтыру және спорт
5B010900 Математика
5B011000 Физика
5B011100 Информатика
5B011200 Химия
5B011300 Биология
5B011400 Қазақстан тарихы
5B011500 Құқық және экономика негіздері
5B011600 Қазақ тілі мен әдебиеті
5B011700 География
5B011800 Орыс тілі және әдебиеті
5B011900 Шет тілі: екі шет тілі
5B012000 Кәсіптік оқыту
5B012100 Орыс тілі мен әдебиеті орыс мектептерінде оқытпайтын
5B012200 Қазақ тілінде оқытпайтын мектептердегі Қазақ тілі мен әдебиеті
5B012300 Әлеуметтік педагогика және өзін-өзі тану
5B020500 Филология
5B020700 Аударма ісі
5B030100 Құқықтану
5B042100 Дизайн
5B050300 Психология
5B050600 Экономика
5B050700 Менеджмент
5B050800 Есеп және аудит
5B050900 Қаржы
5B051100 Маркетинг
5B060800 Экология
5B070100 Биотехнология
5B070300 Ақпараттық жүйелер
5B070400 Есептеу техникасы және бағдарламалық қамтамасыз ету
5B070700 Тау-кен ісі
5B071200 Машина жасау
5B071300 Көлік, көлік техникасы және технологиялары
5B072800 Қайта өңдеу өндірістерінің технологиясы (салалар бойынша)
5B072900 Құрылысы
5B073100 Тіршілік қауіпсіздігі және қоршаған ортаны қорғау
5B073200 Стандарттау, сертификаттау және метрология (салалар бойынша)
5B080100 Агрономия
5B080200 Мал шаруашылығы өнімдерін өндіру технологиясы
5B080600 Аграрлық техника және технология
5B080700 Орман ресурстары және орман өсіру
5B080800 Топырақтану және агрохимия
5B090100 Тасымалдауды ұйымдастыру, қозғалыс және көлікті пайдалану
5B090200 Туризм
5B090300 Жерге орналастыру
5B090500 Әлеуметтік жұмыс
5B090700 Кадастр
5B091000 Кітапхана ісі
5B091200 Мейрамхана ісі және қонақ үй бизнесі
Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы
ҚР Қаржы полициясы академиясы
Алматы Экономика және Статистика Академиясы ЦДОТ филиалы
Еуразия гуманитарлық институты (ЕАГИ)
Атындағы Еуразия ұлттық университеті. Л.Н.ГУМИЛЕВ атындағы)
Қазақ мемлекеттік агротехникалық университеті. Сейфуллин (ҚазАТУ)
Қазақ Гуманитарлық-Заң Университеті (ҚазГЗУ)
Қазақ ұлттық өнер университеті (Музыка академиясы)
Қазақ технология және бизнес университеті (ҚазТБУ)
Қазақ экономика, қаржы және халықаралық сауда университеті
Қазтұтынуодағы Қарағанды экономикалық университеті, филиалы
"Астана" медицина университеті (Қазақ мемлекеттік медицина академиясы)
Назарбаев Университеті
ҚР Ұлттық қорғаныс университеті
Университеті "Астана""
Тұран-Астана " Университеті»
Халықаралық бизнес университеті (UIB)
Қаржы академиясы