Ата-аналарға арналған психологиялық қызмет туралы ақпарат
Оқу-тәрбие процесін психологиялық сүйемелдеу қажеттілігін түсіну Білім беру процесінің барлық дерлік қатысушыларына келді. Мектеп-бұл балалар мен жасөспірімдер көп уақытты өткізетін орын уақыт және дәл осы мектеп кезеңінде жас адамның тұлға және қоғамның толыққанды мүшесі ретінде қалыптасуы өтеді. Білім берудің психологиялық қызметінің мақсаты-білім беру процесіне қатысушылардың барлығының психикалық және психологиялық денсаулығын сақтау және нығайту, баланың жеке дамуын салауатты психикаға қол жеткізудің шарты мен құралы ретінде сүйемелдеу. Мектептегі Психолог әрдайым үштікпен жұмыс істейді: мұғалім, оқушы, ата-ана. Оның міндеті-білім беру процесінің барлық қиындықтарын жеңуге көмектесу. Тестілеу оның қызметінің маңызды бөлігінен алыс. Нормативтік құжаттармен психологқа диагностикалық, ағартушылық, консультациялық, дамытушылық қызметпен айналысу міндеті жүктелген
Қандай жағдайларда психологқа жүгінген жөн? Ата-аналар көбінесе сұраққа нақты жауап жоқ екенін мойындайды: оларға психологпен кеңесу керек немесе қажет емес. Менің ойымша, егер мүмкін болса, онда мектеп психологына барып, онымен балаңыз туралы сөйлескен дұрыс. Тіпті ерекше проблемалар болмаса да. Өкінішке орай, мәселе өте өткір болған кезде ата-аналар психологқа жиі келеді. Мысалы, бала мектепке барудан бас тартады немесе үлгерімінде үлкен проблемалар бар.
Кеңес - күтуге болмайды, баланың мінез-құлқында ата-аналарға ескерту керек көптеген белгілер бар. Психологтың көмегіне жүгінетін кез келді, егер:
Өкінішке орай, осы уақытқа дейін көптеген ата-аналар психологқа жүгінуді ең соңғы шара ретінде қабылдайды.
Психологтың айтқанының бәрі ұсынымдық сипатта болады. Психолог-кеңесші, сиқыршы емес. Оның міндеті-көмектесу, кеңес беру, бағыттау. Кейде психолог ата-аналарға баланы бір немесе басқа маманға тексеруден өткізуге кеңес бере алады. Бұған қорықпаңыз: мақсат – балада қандай да бір ауытқуларды табу емес, керісінше, органикалық бұзылулардың болуын біржола жою. Егер қандай да бір ауытқулар анықталса, онда уақтылы басталған түзету "уақыт өтіп кеткеннен"гөрі жақсы нәтижелерге қол жеткізуге мүмкіндік береді. Қалай болғанда да, мектеп психологының кеңсесінен өтпеңіз: ол сізді әрдайым тыңдап, келесі қадамдар жасау керектігін айтады.
Мектеп психологының пайдасына 5 дәлел
1. Одан артық ешкім баланың мектептегі өмірі туралы түсінікке ие емес. Көбінесе 6-11 жас аралығындағы балалардың проблемалары олардың мектеп өміріне байланысты.
2. Мектеп психологы баланы оқу күні бойы ата-аналарға қол жетімді емес "табиғи ортада" бақылау мүмкіндігіне ие. Ол жағдайға әсер етіп, мектеп өмірінің қалған мүшелерімен – сыныптастарымен және тәрбиешілерімен сөйлесе алады.
3. Мектеп психологы баланы ұзақ уақыт (бірнеше жыл) бақылайды, оның дамуындағы, мінез-құлқындағы және басқалармен қарым-қатынасындағы, болашақ мамандықты таңдаудағы барлық өзгерістерді бақылайды.
4. Баланың мектептегі жайлы жағдайы ұсақ-түйектен тұрады. Бір мектепте бірнеше жыл жұмыс істеген Психолог белгілі бір мұғалімнің жұмыс стилі, балаларға қойылатын талаптар туралы түсінікке ие және мұғалімнің баламен сенімді байланысын орнатуға психологтың көмегі баға жетпес.
5. Психолог ата-аналар, оқушылар мен мұғалімдер арасындағы қақтығыстарға делдал бола алады. Ол жанжалдың қатысушысы емес, сыртқы бақылаушы болғандықтан, онымен әңгімелесу кезінде әрдайым ашық болады, оның кеңестері мен пікірлерін тыңдау керек.
Қорытындылай келе,мектептегі педагог-психологтың жұмысы көп қырлы және көп векторлы деп айтуға болады. Психологқа қойылатын талаптар бір уақытта "қарапайым" және "күрделі", бірақ бастысы - балалармен қарым-қатынас жасау,түсіну және сүю қабілеті.