Жарқайың ауданы бойынша  білім бөлімі " Зерноград ауылының негізгі орта мектебі! коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Зерноград" отдела образования по Жаркаинскому району

СоцСети

Қамқоршылық кеңесі

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Жасөспірімдер арасындағы бұзақылықтың алдын алу» жасөспірімдерге арналған тренинг

01.11.2024

«Жасөспірімдер арасындағы бұзақылықтың алдын алу»

жасөспірімдерге арналған тренинг

Тренингтің мақсаты: толеранттылық пен эмпатияны арттыру, студенттердің тұлға аралық қарым-қатынасындағы жанжалдардың алдын алу.

Бұзақылықтың алдын алу бойынша тренингтің мақсаты:

• жасөспірімдердің агрессивтілігі мен дұшпандық реакцияларының төмендеуі;

• жанжалда сындарлы жауап беру дағдысын дамыту;

• әлеуметтік әл-ауқатты жақсартуға жәрдемдесу;

тұлғааралық және топаралық қатынастарды оңтайландыру;
• өзі туралы және басқалармен қарым-қатынас туралы идеяларды өзгерту.
• травматикалық және әлеуметтік қауіпті жағдайды жою;
• «Шыққан» балаларды сынып ұжымына біріктіру

 

 

Сабақты ұйымдастыру кезінде келесі принциптерді басшылыққа алу керек:
- топ мүшелерінің белсенділігі;
- ғылыми позиция;
- серіктестік байланыс;
- қатысу тек ерікті болуы мүмкін;
- қатысушыларға тренинг өткізудің мақсаттары мен әдістері туралы толық ақпарат беріледі;
– Жаттығу кезінде физикалық және психикалық жарақаттанудың барлық сақтық шаралары қабылданады.
Тренинг 10-14 жас аралығындағы жасөспірімдерге арналған.

 

Сабақтың барысы 
1-кезең. Ұйымдастыру кезеңі (жұмысқа дайындалу).
Педагог-психолог: - Сәлеметсіңдер ме, балалар! Қараңдаршы, бүгін қандай тамаша күн! Сыртта күн жарқырап тұр! Сыныпта шуақты көңіл-күй сыйлайық. Біздің табысқа жетуіміз үшін досымызға немесе көршімізге бұрылып, оған ең жарқын күлімсіреумен күлейік! Керемет! Қазір мұнда да сырттағыдай жылы әрі шуақты.
Жылыту. «Сүйікті іс-әрекет» (5 мин)
Педагог психолог: - Біздің әрқайсымыздың өзімізге ұнайтын іс-әрекеттеріміз бар, бірақ кейде біз бұл адамдармен көп жылдардан бері таныс болсақ та, өзімізге дос емес адамдардың қызығушылықтарын білмейміз. Сыныптастарымызға назар аударайық. Сөз тіркесін жалғастырыңыз: «Мен жақсы көремін ...»
Әрбір қатысушы өз кезегінде немен айналысқанды ұнататынын айтады. Психолог әртүрлі қызығушылықтардың бар екендігіне назар аударады.

 

 

2-кезең. Сабақтың тақырыбымен таныстыру. (20 мин)
Педагог-психолог: - Балалар, қазір мен сендерге ертегіден үзінді оқимын, ал сендер оның атын табасыңдар. (1-қосымша)
Педагог-психолог: - Сонымен, бұл қандай ертегі? Әрине, бұл ұсқынсыз үйректің ертегісі. Әрі қарай не болғанын еске түсірейік.
Оқушылардың жауаптары.
Педагог-психолог: - Сендер бұл ертегіні жақсы есте сақтайсыңдар. Дұрыс, үйрек ренжіте бастады. (2-қосымша)
Педагог-психолог: - Балалар, айтыңдаршы, үйрекке қандай сезімдерің бар? Сіз оны басқа құстардың шабуылынан қорғағыңыз келе ме? Қалай ойлайсыңдар, үйрек неге ренжіді? 
Балалардың жауаптары.
Педагог-психолог: - Дұрыс, ол осы құс қорасындағы басқа құстар сияқты емес еді, ең бастысы, олар оны ұнатпады. Өкінішке орай, мұндай құбылыс адамдар арасында да кездеседі. Бұл әсіресе балалар топтарында жиі кездеседі.

 

Балалар өздеріне ұнамайтын басқа балаларды да қорлауы мүмкін. Тек осы балалар өз әрекеттерінің маңыздылығын әрдайым түсіне бермейді. Олар өздерін жай ғана ойнап, күліп, қалжыңдаймыз деп ойлайды. Бірақ бұл мүлдем қызық емес.

 

Атап айтқанда: адамды әдейі жылатып, келісілген және жүйелі түрде мазақ еткенде, оның заттарын алып кеткенде, жасырып, бүлдіргенде, оны итеріп, шымшып, ұрып-соғуда, атын атап, елеусіз қалдыруда - бұл «қорқыту» деп аталады. Және бұл қабылданбайды.
Қорқыту - бұл ауру. Адамдарға емес, сыныптар мен компанияларға әсер ететін аурулар бар. Адам қолын жумаса инфекция жұқтырып, ауырып қалу қаупі бар сияқты. Егер сынып қарым-қатынастың тазалығын қадағаламаса, ол зорлық-зомбылықпен ауырады. Кез келген ауруды емдеу керек.

 

3 кезең семинар 
«Махаббат пен ашу» жаттығуы (10 мин)
Оқушыларға нұсқау: «Елестетіп көріңізші, сіз қазір ашуланған адаммен сөйлесіп жатырсыз. Бұл адамға неге оған ашуланғаныңызды айтыңыз. Мүмкін ол уәдесінде тұрмады немесе сіз одан күткен нәрсені істемеді. Ешкім естімейтіндей етіп онымен үнсіз сөйлесіңіз. Сізді нақты не ашуландырғанын анық және нақты айтыңыз (1-2 минут).
«Ашу мен агрессивтіліктен арылу» жаттығуы (5 мин).
Оқушыларға нұсқау: «Ыңғайлы отырыңыз, демалыңыз, 3-4 рет терең тыныс алыңыз және көзіңізді жұмыңыз. Шағын көрмеде екеніңізді елестетіңіз.
Ол сізді ашуландыратын, ашуландыратын, сізді ренжіткен немесе сізге әділетсіздік жасаған адамдардың фотосуреттерін көрсетеді. Осы көрмені аралаңыз, портреттерге қараңыз. Олардың кез келгеніне тоқтаңыз. Осы адаммен байланысты кез келген жанжал жағдайын есте сақтаңыз. Бұл жағдайда өзіңізді ойлауға тырысыңыз ...
Сіз ренжіген адамға сезіміңізді білдіріп жатырсыз деп елестетіп көріңіз. Өзіңізді ұстамаңыз, өрнектеріңіз бен әрекеттеріңізде ұялмаңыз, оған қалағаныңызды айтыңыз, бұл адамға сіздің сезіміңіз не тудырса, соны жасаңыз. Жаттығуды аяқтаған болсаңыз, белгі беріңіз - басыңызды иіңіз. 3-4 рет дем алып, көзіңізді ашыңыз».
Талқылауға арналған сұрақтар:
• Топпен тәжірибеңізбен бөлісіңіз. Бұл жаттығуда нені орындау оңай, нені орындау қиын болды? Сізге не ұнады, не ұнамады?
• Галереяңызға айналаңыздан кім кірді? Сіз кімге тұрақтадыңыз?
• Қандай жағдайды елестеттіңіз? Ол туралы бізге айтыңыз.
• Жаттығу кезінде сіздің жағдайыңыз қалай өзгерді?
• Жаттығудың басында және соңында сезімдер қалай ерекшеленеді?

 
4-кезең. Аяқтау. (10 мин)
Мен сізге барлығы ұстанатын ережелер жинағын жазуды ұсынамын. 
• Біз кулактармен келіспейміз. 
• Бір-біріңе тіл тигізбеңдер. 
• Екі адам төбелескенде бейжай қарамайды. Олар бөлінген.
• Басқалардың кемшіліктеріне күлмейді.
• Басқа адамдардың заттарын бүлдірмеңіз.....
(т.б., балалар ережелерді ұсынады)
Адамдарға жағымды қарым-қатынас жасауға қандай қасиеттер көмектесетінін еске салатын өз толеранттылық ағашымызды өсірейік.
Сізде стикерлер бар - ағаш жапырақтары, оларға адамдармен қарым-қатынас жасауға көмектесетін қасиеттерді жазуға болады, ал менің тақтамда төзімділік ағашының діңі бар (балалар жапырақтарды жазып, жапсырады, содан кейін оқиды).
Рефлексия:
-Сабақ сізге не ұнады?
-Сыныптағы қарым-қатынасымыздан нені алып тастай аласыз?
- Бір сөзбен айтқанда, сабақ барысындағы жағдайыңызды бағалайсыз ба?

 

Просмотров: 415


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст