Анатомия білгірлері " ойыны»
Мақсаты: оқу-тәрбие процесінің тиімділігін арттыру, оқушылардың "биология" пәніне деген қызығушылығын және белсенділігін арттыру"
Міндеттері:
Білім беру: оқушылар өз білімдерін нақты практикалық жағдайда қолданады, ой-өрісін кеңейтеді;
Дамытушылық: талдау, жалпылау, практикалық мәселелерді шешуде теориялық білімді қолдану, Тәуелсіздік, зейін, есте сақтау, логикалық ойлауды дамыту;
Тәрбиелік: оқушылар өз денелерінің құрылымын зерттеуге қызығушылық танытады, бұл санитарлық-гигиеналық нормалар мен салауатты өмір салтын қалыптастыруға ықпал етеді.
Жабдықтар мен материалдар: презентация, адам қаңқасы, ішкі ағзалардың макеттері, муляждар, плакаттар.
Іс-шара барысы
1. Қыздыру " сұрақ-жауап»
Команданың әр дұрыс жауабы үшін бір ұпай.
1. Органдар-орталық жүйке жүйесінің орналасқан жері (бас сүйек, омыртқа).
2. Қызыл қиғаш ми-бұл білім беру орны....(эритроциттер)
3. Омыртқа бар...... иілу (4).
4. Мидағы ас қорыту орталығы (медулла облонгатасы)
5. Қандай қан тамырларында қысым максималды (артериялар).
6. Дененің тітіркенуге реакциясы (рефлекс)
7. Қандағы оттегінің тасымалдаушысы. (эритроцит)
8. Негізгі тыныс алу органы (өкпе).
9. Трахеяның келесі бөлімі (бронхтар)
10. Өкпе, 2 лобтан тұрады (сол жақ).
2."Біз өз денемізді білеміз бе?"
Команданың дұрыс егжей-тегжейлі жауабы үшін 20 ұпай. Әр командадан оқушылар шығып, нөмірлері бар жетондарды таңдайды. Үстелде органдардың нөмірленген муляждары орналасқан. Қандай орган алынғанына байланысты ол келесі жоспар бойынша сипатталады:
1. Қай жүйеге жатады. (5 ұпай)
2. Адам ағзасындағы орналасу орны. (5 ұпай)
3. Құрылысы. (5 ұпай)
4. Функциялары. (5 ұпай)
3. "Органды тап»
Оқушыларға мінездеме оқылады және олар қай орган туралы сөйлесетінін анықтауы керек. Егер орган анықталмаса, онда кеңес беріледі, бірақ сонымен бірге 5 балл алынады
1. а) бұл орган біреуінде сәл сілтілі, екіншісінде сілтілі орта бар органдар арасындағы байланыс болып табылады. Бұл органның ішкі беті ... см3. Онда сыртқы секреция бездері ашылады. (15б)
б) бұл органның көлемі-1 л.оның кіші және үлкен қисықтығы, сондай-ақ жүрек және пилорикалық бөліктері мен түбі бар. (10б)
в) бұл органның қабырғаларында ас қорыту ферменттерін шығаратын және 0,5% құрайтын тұз қышқылын (HCl) шығаратын жасушалар болады. (5б)
(Асқазан)
2. а) бұл орган 16-20 шеміршек жарты сақинасынан тұрады. (15б)
б) бұл органның артқы жүйесі тамақтың жақсы өтуі үшін тегіс бұлшықеттері бар дәнекер тінінен жасалған жұмсақ. (10б)
в) кеуде омыртқасының 5 деңгейіндегі бұл орган өкпеге енетін екі бронхқа бөлінеді. (5б)
(Трахея)
4. "Жадты дамыту".
Үстелде алдын-ала дайындалған парақтар, киізден жасалған қаламдар және "ми қыртысында визуалды жадтың орталығы қайда"деген тапсырма бар карта болуы керек.
Әр командадан екі оқушы шақырылады және Шульте кестелері таратылады. Оқушыларға 20С көруге рұқсат етіледі, үзіліс 5С. содан кейін сіз көргеніңізді қағазға салып, қойылған сұраққа жауап беруіңіз керек.
20 балл (10 балл + 10 балл)
5. "Бөшкедегі қиындықтар".
Команданың әр дұрыс жауабы үшін 5 ұпай.
1. Әр бақта сіз осы керемет жемістерді таба аласыз. Олар барлық жағынан пайдалы: олардың құрамында асқазанда шірік бактериялармен күресетін қышқылдар бар; олардың құрамына рак клеткаларының өсуіне кедергі келтіретін зат (кверцетин) кіреді; олар жүрек - тамыр жүйесінің жұмысына өте пайдалы. Дәрігерлер барлық қажетті микроэлементтерді алу үшін бұл жемістерді күн сайын түстен кейін жеуге кеңес береді. Бұл қандай жеміс? (Алма)
2. Бұл барлық дәрумендер, минералдар мен микроэлементтердің көкөніс қазынасы және барлық аурулардан қорғайды. Бауырды, қалқанша безді жақсартады, суық тиюді емдейді. Күн сайын біз оны барлық тағамдарға қосамыз. Бұл өнімде көптеген емдік заттар бар – микробтарды жоятын ұшпа заттар. Бұл өсімдіктің шырыны мұрынды емдейді, егер сіз оны сүртіп, түнде өкшеге қойсаңыз, онда таңертең суық болмайды. Бұл көкөністің емдік қасиеттері термиялық өңдеу кезінде де жоғалмайды. (Пияз)
3. Бұл көкөніс суыққа қарсы күресте де күшті. Сонымен қатар, ол асқазанда тәртіп орнатады, зиянды микроорганизмдерді өлтіреді. Бұл шикі түрінде өте пайдалы, бірақ оның өткір иісі адамдармен араласуға кедергі келтіреді. (Сарымсақ)
4. Бұл апельсин тамыры дәрумендер мен минералдарға бай. Бұл өнім көру үшін өте пайдалы, сонымен қатар қатерлі ісік, әсіресе тері қатерлі ісігінің дамуына жол бермейді. Бұл тамыр дақылын шикі түрде қолданған дұрыс, өйткені пісіргеннен кейін ол көптеген пайдалы заттарды жоғалтады. (Сәбіз).
Қазылар алқасының сөзі. Қорытындылау. Марапаттау.