Жарқайың ауданы бойынша  білім бөлімі " Зерноград ауылының негізгі орта мектебі! коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Зерноград" отдела образования по Жаркаинскому району

СоцСети

Қамқоршылық кеңесі

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата-аналарға кеңес беру "Балалардың сөйлеу тілін қарым-қатынас пен ойын арқылы дамыту".

11.10.2021

Ата-аналарға кеңес беру
"Балалардың сөйлеу тілін қарым-қатынас пен ойын арқылы дамыту".
Тәрбиеші: Жұмабаева С. В.

Мектепке дейінгі жас, Сіз білетіндей, баланың қарқынды даму кезеңі және дұрыс сөйлеуді уақтылы игеру, оның ішінде оны белсенді пайдалану баланың қалыпты психофизикалық дамуының, толыққанды тұлғаның қалыптасуының және мектепте оқуға дайындықтың негізгі шарттарының бірі болып табылады.
Қазіргі уақытта құрдастарымен қарым-қатынаста қиындық көріп жүрген мектеп жасына дейінгі балалардың саны артты. Л. с. Выготский " сөйлеу арқылы бала алғаш рет өзінің мінез-құлқын игеруге қабілетті, өзін сырттан қарайды, өзін қандай-да бір объект ретінде қарастырады. Сөйлеу оған осы нысанды игеруге көмектеседі".
Мектепке дейінгі жаста-ойын баланың іс-әрекетінің жетекші түрі, тиімді әдіс және балалардың сөйлеу белсенділігін ынталандыратын оқыту мен тәрбиелеудің бір түрі.
Балаларға арналған сөз бен дыбыстық ойындар тек тартымды ғана емес, сонымен қатар пайдалы. Сөйлеу ойындары балалардағы сөйлеуді дамытуға, сөздікті нақтылауға және бекітуге, дыбысты дұрыс айтуды қалыптастыруға бағытталған. Сонымен қатар, олар танымдық белсенділікті жандандыруға, ақыл-ой қабілеттерін дамытуға негіз болып табылады. Мектеп жасына дейінгі балалар өз пікірлерін білдіре, қорытынды жасай алады, әртүрлі өмірлік жағдайларда жаңа білімді қолдана алады.
Сөйлеу ойындары балалардың сөйлеуі мен ойлауын дамытуда үлкен маңызға ие: олар белсендіреді, сөздік қорын байытады, фонемалық естуді жақсартады, тілге қызығушылық пен сүйіспеншілікті оятады.
Белсенді сөйлеу сөздігін дамытуға және байытуға арналған ойындар
"Ұсыныстарды толықтыр"
Мақсаты: балаларды толық сөйлемдер құрастыруға үйрету, балалардың сөйлеу белсенділігін, ойлау жылдамдығын дамыту.
- Жазда ағаштардағы жапырақтар жасыл, ал күзде..
- Жазда қоян ...., ал қыста...
- Саңырауқұлақтар өседі..., ал қияр-на...
-
Балық өмір сүреді. в..., ал аю-в...
- Қант тәтті, лимон...
- Күндіз жарық, түнде...
"Сөйлемді аяқта"
Мақсаты: ойлауды дамыту, сөйлеуді дамыту және сөздікті байыту.
Балалар әр сөйлемді кезекпен аяқтайды:
Келеді...
Менің қолымнан...
Мен көмектесемін...
Мен әкелемін...
Менің әнімді саған арнаймын...
Құстар ұшып кете алады, өйткені...
Қыста аю ұйықтайды, өйткені...
Күзде ақуыз жемді сақтайды, өйткені...
Күзде жапырақтары түсіп кетеді...
"Қайсысын айт"
Мақсаты: Сын есімдер мен зат есімдерді үйлестіруге, сөйлеудегі белгілерді белсендіруге үйрету.
- Қарындаш-жаңа, үлкен, әдемі, қабырғалы, түрлі-түсті, жұқа, берік...
- Жапырақ күзгі, сары, үлкен, кішкентай, құлаған...
- Гүл-хош иісті, көктем, орман, жарқын, кішкентай...
- Өзен-жылдам, мөлдір, терең, таза, кең...
- Анам мейірімді, нәзік, тәтті, мейірімді, еңбекқор...


"Көңілді отбасы"
Мақсаты: жануарлар мен олардың балапандарының дұрыс атауын бекіту.
- Анам-Түлкі, әкем-Түлкі, балалар-Түлкі.
- Короз, тауық, тауық.
- Мысық, мысық, котята.
- Қаз, қаз, қаз.
- Аю, аю, текшелер.
"Үлкен-кіші"
Мақсаты: сөздерді кішірейтетін жұрнақтардың көмегімен қалыптастыруға үйрету.
- ана-ана,
- ваза-ваза,
- мысық-мысық,
- күн-күн,
- өзен-речушка,
- қайың-қайың,
- парағы – листочек,
- шеңбер-шеңбер,
- етік-етік,
- бәліш-бәліш,
- үтік-үтік.
"Допты ұстаңыз-сөзді атаңыз"
Мақсаты: салыстырмалы және иелік ететін сын есімдерді қалыптастыруда, сын есімдер мен зат есімдерді жынысы мен санына сәйкестендіруде жаттығу.

Ересек зат есімді атайды және балаға доп лақтырады. Бала ұсынылған сөзден (немесе жұп сөзден) сын есім қалыптастырады және допты қайтарады.
- көктем-көктем,
- күн-күн,
- қайың-қайың,
- жөке-жөке,
- жаңбыр-жаңбырлы,
- аю орлогы-аю орлогы,
- кітап сөресі-кітап сөресі,
- қағаз пакет-қағаз пакет.
Өз пікірін білдіру қабілетін қалыптастыруға арналған сөйлеу ойындары.
"Келісім-келіспеушілік"
Мақсаты: балаларда тезисті бекіту немесе дау айту, өз пікірін негіздеу қабілетін қалыптастыру.
Ересек: бүгін жаңбыр жауады.
Балалар: жоқ, болмайды, өйткені аспан ашық.
Ересек: барлық құстар жылы жерлерге ұшады.
Балалар: жоқ, кейбіреулері қыста қалады (Торғай, қарғалар, джаквалар).
Ересек: бұл балық.
Балалар: жоқ, бұл балық емес. Бұл - мышонок. Балық жүгіре алмайды, ал тышқан жасай алады. Тышқанның құлағы бар. ал балықта жоқ.
"Әңгіме-небылица"
Мақсаты: "мен ойлаймын", "Мен білемін", "менің ойымша", "менің ойымша" жалған конструкциялармен ойлау тақырыбын анықтауға үйрету; "себебі"бағыныңқы бірлестіктерін қолдана отырып, орынсыз құбылыстарды жоққа шығару.
Ертегілерді тыңдағаннан кейін балалар байқаған сәйкессіздіктерді анықтайды.

Жазда күн жарқырайды, сондықтан балалар серуендеуге шықты. Олар қардан төбе жасап, шанамен сырғанай бастады. Содан кейін олар құмнан қарлы әйелді соқыр етті. Міне, балалар қандай көңілді болды!
Күз келді, өйткені жасыл жапырақтар түсе бастады. Балалар көлге экскурсияға барды. Онда олар көптеген қызықты нәрселерді көрді. Көлдің жағасында екі алабұға мен қатерлі ісік отырды. Балалар жақындаған кезде қатерлі ісік пен алабұға тікелей суға құлады. Көлдің жанында көптеген қайыңдар өсіп, олардың бұтақтарында саңырауқұлақтар жасыл жапырақтардың арасына жасырылды. Балалар секіріп, бірнеше саңырауқұлақты жұлып алды. Міне, олар экскурсияда қаншалықты қызықты болды!
Қазіргі уақытта сіз балаңыздың жасына сәйкес келетін сөйлеуді дамыту кітаптарын баспа нұсқасында да, интернетте де оңай және тез таба аласыз. Дыбысты дұрыс айтуды жақсарту, фонемалық естуді дамыту және сөздік қорын жандандыру үшін қызықты Дидактикалық ойындарды таңдауға болады. Сіз бұл пайдалы ойындарды балабақшаға немесе үйге барар жолда, саябақта немесе көлікте серуендей аласыз. Дидактикалық ойындарды қолдану балалардың сөйлеу белсенділігінің дамуына ықпал етеді. Мектеп жасына дейінгі балалардың ойын іс – әрекеті кезінде сөйлеуді дамыту мәжбүрлеусіз оқыту екенін есте ұстаған жөн. Мұғалімдер мен ата-аналардың сөйлеудің дыбыстық мәдениетін дамыту бойынша мұндай жүйелі жұмысы балаға мектепке барар алдында жазбаша сөйлеуге тікелей әсер ететін сөйлеудің фонетикалық-фонемалық жағын игеруге көмектеседі.
Баланың сөйлеуін дамытуда ересектер жетекші рөл атқарады: ата-аналар мен мектепке дейінгі мекеменің тәрбиешісі. Ересектердің сөйлеу мәдениетіне және баламен қалай сөйлесетініне, сөйлеу қарым-қатынасына қанша уақыт бөлетініне және баланың тіл үйренудегі жетістіктеріне байланысты.
Сондықтан ересек адамның сөйлеуі әдеби тіл мен әдеби ауызекі сөйлеу нормаларына және дыбыстық жағына (дикция, темп, дыбыстар мен сөздерді айту) және сөздіктің байлығына, қолданудың дәлдігіне, грамматикалық дұрыстығына және үйлесімділігіне сәйкес келуі керек.
Баланың сөйлеуін дамыту үшін ол тәрбиеленетін өмір сүру жағдайы, айналасындағы ересектердің қарым-қатынасы, қамқорлық, тәрбиелік әсерлер және баланың әр түрлі іс-әрекеттегі өзіндік белсенділігі үлкен маңызға ие.
Өмірдің алғашқы үш жылында сөйлеу өмір процесінде қалыптасады-режимдік сәттерде, тәуелсіз ойында, ұйымдастырылған білім беру процесінде.
Ересек адамның баланың дамуына қатынасы сөйлеудің уақтылы дамуы үшін маңызды. Мұқият, ұқыпты және мейірімді қарым-қатынас баланың оң эмоциялары мен түрлі реакцияларының дамуын қамтамасыз етеді. Онсыз баламен тығыз байланыс орнату және оның сөйлеуін дамыту мүмкін емес. Жас кезінде қарым-қатынас балаларға тәрбиелік әсер етудің негізгі түрі болып табылады. Қарым – қатынас-бұл

ересек пен баланың қарым-қатынасы, оған ересек адамның балаға жүгінуі және баланың ересек адамға реакциясы кіреді.
Өмірдің үшінші жылы-баланың сөйлеуін дамытудағы негізгі кезең. Даму міндеттері әртүрлі. Балаларды көрнекі сүйемелдеусіз басқалардың сөйлеуін түсінуге үйрету, сөйлеудің грамматикалық құрылымын қалыптастыру, ересектермен және құрдастарымен сөйлеу қарым-қатынасын дамыту және белсенді сөздікті кеңейту қажет.
Сөйлеудің дамуы балабақшада арнайы ұйымдастырылған іс-шараларда жүреді, оның барысында заттармен, қозғалыстармен әрекеттер дамиды. Сондай-ақ, Даму күнделікті өмірде болуы керек (режим сәттері, тәуелсіз қызмет). Тірі заттарды бақылау процесінде балаларды сыртқы түрінің ерекшеліктерімен, әдеттерімен, қалай және не жейтіндігімен таныстыру керек. Осыдан кейін баламен коммуникативтік функцияны белсендіретін сұрақтар бойынша естіген (көрген) туралы әңгімелесу қажет. Бақылау процесінде не болып жатқанын айту ғана емес, сонымен бірге балалардың ойлау қабілеттерін дамыту керек: заттарды салыстыруға үйрету және олардың арасындағы ұқсастықтар мен айырмашылықтарды белгілеу.
Баланың ересектермен және басқа балалармен қарым-қатынасы оның қарым-қатынастың неғұрлым күрделі түрлерін үйренуіне ықпал етеді, тек сұрайды немесе көмектеседі, сонымен қатар оның әрекеттерін басқалардың әрекеттерімен байланыстырады. Мұқият бақылау керек

баланың сөзі үшін: оның айтқанын тыңдап, оның артындағы барлық сөздер мен сөз тіркестерін қайталаңыз, өйткені қайталау кезінде біз айтылған сөздердің дұрыстығын растаймыз, қажет болған жағдайда ассимиляция үшін дұрыс үлгілерді береміз.
Бұл әдіс дыбысты дұрыс айту және грамматикалық формаларды қолдану кезінде жаттығу үшін өте маңызды. Сондай-ақ, келіссөздер әдістері (питомниктер, өлеңдер) және қажетті сөзді айту (бала қайталау немесе жатқа оқу кезінде қандай да бір сөзді қолдануда қиындық тудыруы мүмкін, оған уақытында көмектесу керек) маңызды.
Балалардағы дұрыс және сауатты сөйлеуді дамытуға бағытталған үш - төрт жастағы балаларға арналған білім беру ойындары. Ойындар баланың сөздік қорын байытады, оның сөйлеуін белсендіреді, визуалды-бейнелі және тұжырымдамалық ойлауды қалыптастырады.

Просмотров: 776


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст