Мектепке бейімделу-бұл әр бірінші сынып оқушысы басынан өткеретін және өз жолымен түсінетін жаңа мектеп жағдайларына үйрену процесі. Оның құрамдас бөліктері физиологиялық бейімделу және әлеуметтік-психологиялық бейімделу (мұғалімдерге және олардың талаптарына, сыныптастарына).
Бірінші сынып оқушыларының үш тобы
Баланың бейімделу кезеңі әдетте 3 аптадан алты айға дейін және одан да ұзаққа созылады. Бұл көптеген факторларға байланысты: баланың табиғаты, мектеп бағдарламасының қиындық деңгейі, баланың мектепке дайындық деңгейі. Жаңа жағдайларға бейімделу үшін сізге уақыт қажет, және, әрине, жақын адамдарынан көп көңіл мен махаббат қажет. Балалардың бейімделу дәрежесі бойынша шартты түрде үш топқа бөлінеді.
Бірінші топ-бұл оқудың алғашқы апталарында бейімделетін балалар. Олар командаға тез қосылады, жаңа ережелер қабылдайды және оңай достар табады. Сонымен қатар, олар сабырлы, мейірімді және мойынсұнғыш. Мектептегі оқудың екінші айында бұл балалар өздерінің жаңа рөліне, жаңа талаптарға және жаңа режимге толығымен бейімделген.
Екінші топ-бейімделу кезеңі ұзағырақ балалар. Олар оқытудың және мұғаліммен қарым-қатынастың жаңа жағдайын қабылдай алмайды, жиі тыңдамайды, сабақта ойнайды, сабақ кезінде жолдастарымен қарым-қатынасты анықтайды, айтқандарын тыңдамайды, мұғалімдердің ескертулеріне жауап бермейді немесе көздеріне жас пен ренішке кетеді. Мұндай балалардың реакциясы шамамен алты айдан кейін жеткілікті болады.
Үшінші топ - "қиын" балалар. Олар мектепте болып жатқан нәрселермен ұзақ уақыт бойы келісе алмайды, теріс мінез-құлық таныта алмайды, жағымсыз эмоцияларды ашық көрсете алмайды, немесе, керісінше, сабақ барысында қатты күлу сияқты жағымды нәрселер мұғалімдерді ерекше ашуландырады, оқу бағдарламасын дерлік игермейді немесе игермейді. Мұғалімдер көбінесе осындай балаларға шағымданады, ал егер алғашқы екі топтағы балалар уақыт өте келе өздігінен бейімделсе, онда үшінші топтағы балалар ересектер мен балалар психологының назарын және көмегін қажет етеді.
Оқушы қаншалықты тез бейімделеді?
Бұл әр түрлі факторларға байланысты: мінез ерекшеліктері; білім беру бағдарламасының күрделілік деңгейі;отбасындағы жағдай;үшінші тараптың стресс факторларының болуы; баланың мектепке дайындық дәрежесі және т. б.
Бейімделу қарқыны жеке болғандықтан, балаға ересектердің назары мен көмегі қажет. Сәтсіздік балалық шақта кешендер мен қорқыныштардың дамуына, төмен белгілерге және басқа да жағымсыз салдарға әкелуі мүмкін. Баланың психикалық дамуы үшін маңызды бейімделу кезеңінің барлық жауапкершілігін түсіну қажет.