Қашықтықтан оқыту кезінде заманауи білім беру технологиялары мен әдістерін қолдану туралы ақпарат.
Дайындаған бастауыш сыныптардың МӘБ жетекшісі Демидова Н. А.
Біздің елімізде соңғы онжылдықта ғана ақпараттық білім беру технологиялары қарқынды дамып, оқытудың дәстүрлі түрлерімен бірге білім беру процесінде өз орнын ала бастады. Олардың ішінде біз оқытудың ең еркін және қарапайым әдістерінің бірі-қашықтықтан оқыту туралы айта бастаймыз.
Пішіннің басталуы
Пішіннің соңы
Пішіннің басталуы
Пішіннің соңы
Интернеттегі оқытудың пайда болуы-соңғы 500 жылдағы білім беру технологиялары саласындағы ең маңызды өзгеріс, яғни Д.Хантердің баспа кітабы пайда болғаннан бері. "Мәдениеттер соғысы".
Қашықтықтан білім беруді дамыту ЮНЕСКО-ның "Баршаға арналған Білім", "өмір бойы білім беру", "Шекарасыз білім беру"Негізгі білім беру бағдарламаларының негізгі бағыттарының бірі болып танылды. Олар бұл технология туралы көп пікір таластырады, "жақтайды" және "қарсы", олар әдістемелік әдебиеттерде бұл туралы көп жазады, мектептерде оқыту және енгізу бойынша практикалық семинарлар оған арналады. Қашықтықтан оқыту заманауи білім берудің ажырамас бөлігіне айналды. Қашықтықтан оқыту дегеніміз не? Бұл студенттердің жетістіктерін "нәтижелер бойынша" бағалауға, демек, нақты нәтижелер беруге бағытталған бағдарламаларды құруға қолайлы жаңа технологиялар. Осылайша, қашықтықтан білім беру мұғалім мен оқушының әдеттегі қарым-қатынасын айтарлықтай өзгертеді.
Қашықтықтан оқыту-оқытушы мен оқушы арасындағы тікелей байланыссыз қашықтықтан оқытуды жүзеге асыруға мүмкіндік беретін заманауи ақпараттық және телекоммуникациялық технологияларды пайдалануға негізделген оқыту процесін ұйымдастыру тәсілі. Қашықтықтан оқыту технологиясы материалды меңгеруді оқыту және бақылау интернет компьютерлік желісінің көмегімен жүргізіледі, бұл ретте online және offline технологиялары пайдаланылады.
Қашықтықтан оқыту компьютерлер мен телекоммуникация желісін пайдалануға негізделген. Компьютерлік байланыс құралдары қашықтық мәселелерін шешіп, мұғалім мен оқушы арасындағы байланысты тезірек жасайды. Ақпараттық технологиялардың заманауи құралдары материалды ұсынудың әртүрлі формаларын қолдануға мүмкіндік береді: ауызша және бейнелі (дыбыс, графика, видео, анимация). Қашықтықтан оқыту режимінде оқыту процесінде:
электрондық пошта (Электрондық поштаның көмегімен мұғалім мен оқушы арасында байланыс орнатуға болады: оқу тапсырмалары мен материалдарын тарату, оқытушы мен оқытушының сұрақтары, хат алмасу тарихын бақылау);
телеконференциялар (олар: оқушылар арасында оқу тақырыптары бойынша жалпы пікірталасты ұйымдастыруға; пікірталас тақырыбын қалыптастыратын, конференцияға келетін хабарламалардың мазмұнын бақылайтын оқытушының басқаруымен өткізуге; келіп түскен хабарламаларды қарауға; осылайша пікірталасқа қатыса отырып, өз хаттарын (хабарламаларын) жіберуге мүмкіндік береді);
деректерді жіберу (FTR-серверлер қызметтері);
гипермәтіндік орта (WWW-оқытушы гипермәтін түрінде ұйымдастырылатын оқу материалдарын орналастыра алатын серверлер. Гипермәтін материалды құрылымдауға, бір-бірін нақтылайтын және толықтыратын оқу материалының бөлімдерін байланыстыруға мүмкіндік береді. WWW құжаттарында сіз тек мәтінді ғана емес, сонымен қатар графикалық, сонымен қатар дыбыстық және бейне ақпаратты орналастыра аласыз);
Әлемдік интернет желісінің ресурстары (гипермәтін түрінде ұйымдастырылған әлемдік WWW желісінің ресурстарын оқу процесінде бай иллюстрациялық және анықтамалық материал ретінде пайдалануға болады);
бейнеконференциялар (бейнеконференциялар қазіргі уақытта конференция өткізуге арналған жабдықтардың қымбаттығына байланысты мектептерде кең таралмайды. Алайда, оқытудың бұл түрінің болашағы айқын: мұғалім тыңдаушылармен "тірі эфирде" дәріс оқи алады немесе сабақ өткізе алады, сонымен бірге тыңдаушылармен қарым-қатынас жасай алады. Бұл тәжірибе Еуропа мен АҚШ-та өте танымал, онда телекоммуникациялық байланыс арналары арқылы бейнеконференциялардың техникалық мәселелері шешіледі).
Заманауи педагогикалық технологиялармен өзара байланыс
Қашықтықтан білім беруді дамытудың перспективалық бағыттарының бірі ақпараттық технологиялар мен озық педагогикалық технологиялар идеяларының өзара іс-қимылы болып табылады. Бүгінгі таңда біз оқытуды мұғалімнен оқушыға білім беру процесі, қажетті білім мен дағдыларды дамыту процедурасы ретінде қарастыра алмаймыз, дегенмен, әрине, оқу процесінің аталған элементтері толығымен жоққа шығарылмайды. Қашықтықтан білім беру қолданылатын педагогикалық тәсілдер деңгейі бойынша ең қарапайым білім беру курсына оңай енеді.
Қашықтықтан оқыту режимінде оқу материалдарын жіберуге болады. Бұл жағдайда тек мәтіндік ақпаратты ғана емес, сонымен қатар бейне материалдарды да телекоммуникациялық арналар арқылы беруге болады. Оқушыларға арналған тесттер мен бақылау сұрақтары жүйесі арқылы оқу материалын игеру деңгейін бақылау қиын емес. Осы мақсаттарда компьютерлік тестілеу және нәтижелерді өңдеу жүйелерін пайдалануға болады. Сонымен қатар, қашықтықтан оқыту элементтерін оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға бағытталған оқытудың инновациялық формаларында сәтті қолдануға болады. Жаңа технологиялар, орта және әдістер оқушыға өзінің жеке білім беру бағыты мен сабақ кестесін таңдауға мүмкіндік береді, өзі таңдаған тапсырмаларды орындай отырып, өз қарқынымен жұмыс істеуге мүмкіндік береді. Қашықтықтан білім беру дәстүрлі оқыту формаларына қарағанда өзінің артықшылықтарына ие. Ол оқушының психологиялық мәселелерін шешеді, уақытша және кеңістіктік шектеулерді, білікті оқу орындарынан қашықтық мәселелерін шешеді, жеке ерекшеліктері мен ерекше белгілері бар дене кемістігі бар адамдарға білім алуға көмектеседі, оқушылар мен мұғалімдердің коммуникативті саласын кеңейтеді.
Қашықтықтан білім берудің артықшылықтары:
базалық даярлық деңгейіне және білім алушылардың қабілеттеріне, денсаулығына, тұрғылықты жеріне және т. б. неғұрлым жоғары бейімділік және тиісінше білім алу процесін жеделдету мен оқыту сапасын арттыру үшін жақсы мүмкіндіктер;
автоматтандырылған оқыту және тестілеу жүйелерін, өзін-өзі бақылау тапсырмаларын және т. б. пайдалануға бағдарлау арқылы білім беру процесінің сапасын арттыру.;
оқу процесін әдістемелік қамтамасыз етудің жедел жаңартылуы, өйткені машиналық тасымалдағыштардағы әдістемелік материалдардың мазмұнын өзекті жағдайда сақтау оңай;
студенттер үшін "кросс" ақпараттың қол жетімділігі, өйткені олар компьютерлік желілерді қолдана отырып, оның балама көздеріне жүгінуге мүмкіндік алады;
өзін-өзі ұйымдастыру, білімге деген ұмтылыс, компьютерлік техникамен өзара іс-қимыл жасай білу және жауапты шешімдерді өз бетінше қабылдау есебінен білім алушылардың шығармашылық және зияткерлік әлеуетін арттыру;
оқытудың айқын тиімділігі (студенттер нақты оқытушымен тікелей сөйлесе алады және өздерін не қызықтыратыны туралы сұрақтар қоя алады).
Қашықтықтан оқыту мүмкіндігі шектеулі балаларға арналған арнайы үлгідегі білім беру мекемелеріне сәтті енгізілуі мүмкін. Мүмкіндігі шектеулі балалардың ықшам өмір сүруімен де, олардың көпшілігінде білім беру мекемесіне бару мүмкіндігі жоқ немесе өте шектеулі. Үйде оқыту оларды құрдастарымен қарым-қатынас әлемінен алшақтатады және мұғаліммен жеке қарым-қатынас жасау арқылы білім беру мүмкіндіктерін шектейді. Желілік технологияларды, телеконференцияларды, аудио чаттарды қолдана отырып бірлескен ұжымдық оқыту сияқты қашықтықтан оқыту элементтері оқушылардың қарым-қатынас шеңберін және толық білім алу мүмкіндіктерін едәуір кеңейтеді. Яғни, қашықтықтан білім беру арқылы үйде оқыту немесе мүмкіндігі шектеулі адамдарды оқыту мәселесін шешуге болады, бұл оларға да, басқа оқушыларға да олардың тең екенін және мүмкіндігі шектеулі адамдар да сау балалармен қатар оқи алатындығын көрсетуге мүмкіндік береді. Яғни, білім беру мекемелеріне қашықтықтан оқытуды енгізу көптеген әлеуметтік және этикалық мәселелерді шеше алады.
Егер білім беру мекемелеріне қашықтықтан оқытуды енгізсе, онда ОУ-да келесі жаңа мүмкіндіктер пайда болады:
мүгедек балалармен немесе жиі ауыратын балалармен жұмыс;
оқушылардың білімін қашықтықтан бақылауды ұйымдастыру;
дарынды балалармен жұмыс (жоғары деңгейдегі жеке қосымша тапсырмалар;
оқушыларға мектеп курсының жеке тақырыптарын немесе бөлімдерін өз бетінше игеруге көмек көрсету;
пысықтау білік және дағдыларын;
оқушыларды қызықтыратын сұрақтарды тереңдетіп оқуға көмек көрсету;
баяндамалар мен презентацияларды дайындауға көмек көрсету;
конкурстарға, олимпиадаларға, зияткерлік турнирлерге дайындалу үшін көмек көрсету.
Нақты білім беру мекемесі шеңберінде енгізілген қашықтықтан білім беру жүйесі, бұдан басқа, оқушылардың өзара қарым-қатынасы үшін мүмкіндіктерді кеңейте алар еді және оқу мәселелері бойынша ғана пікір алмасуға мүмкіндік бере отырып, кооперация мен бірлескен жұмыс пен оқу үшін негіз бола алады. Бұдан басқа, қашықтықтан білім беру технологияларын пайдалана отырып, оқушыларды ашық білім беру процесіне қосу нәтижесінде оларда ақпараттық технологиялармен жұмыс істеу дағдылары және өмір бойы қашықтықтан білім алу арқылы үздіксіз білім алу үшін алғышарттар қалыптасатынын атап өткен жөн.
Мектепте қашықтықтан оқытуды тағы қалай қолдануға болады:
гуманитарлық, жаратылыстану-ғылыми және техникалық-технологиялық бейіндер курстарын ұйымдастыру;
қашықтықтан бейіндік оқытуды қолдану;
шығармашылық жұмыстарды, портфолиоңызды жасаңыз, интернет-бетті жасаңыз;
қашықтықтан байқаулар мен жобаларға қатысу;