Жарқайың ауданы бойынша  білім бөлімі " Зерноград ауылының негізгі орта мектебі! коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Зерноград" отдела образования по Жаркаинскому району

СоцСети

Қамқоршылық кеңесі

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Блум Текшесі "Радуга" шағын орталығының тәрбиешісі Жұмабаева С.

20.05.2022

Блум Текшесі
"Радуга" шағын орталығының тәрбиешісі Жұмабаева С.

Сіз оқығанды қаншалықты жақсы меңгересіз? Сіз мұқият оқып, егжей-тегжейге назар аударып, әр сөйлемді мұқият ойластырған сияқтысыз, бірақ оқу нәтижесі сіздің күткеніңізден алыс екендігі белгілі болды. Таныс па? Егер сіз осындай проблемаға тап болсаңыз, онда бұл мақала сізге арналған: төменде оқылғанды тереңірек түсінуге көмектесетін педагогикалық әдіс қарастырылады, оны есте сақтап, мұқият талдаған дұрыс.
Техника туралы
Мәтіннен кейінгі қызмет әдісінің авторы – американдық педагог және психолог, Блум таксономиясын жасаушы Бенджамин Блум.
Техниканың мәні мынада: оқығаннан кейін (тақырыпты зерттегеннен кейін) сіз оқылған мәтінмен жұмыс істеу үшін сұрақтар мен тапсырмалардың басталуын көрсететін текшені тастауыңыз керек: "неге...", "ойлап табыңыз...",
"Бөліс...", "Ата...", "Предложи...", "Түсіндір..."
Текшені лақтырғаннан кейін сіз құлаған сұрақтың жалғасын тауып, оған жауап беруіңіз немесе тапсырманың аяқталуын жасап, оны аяқтауыңыз керек. Әлбетте, неғұрлым көп рет сіз тастайтын кубик және, демек, көп мәселелерді отвечаете және көбірек тапсырмаларды орындайсыз, соғұрлым әдістемесінің тиімділігі және жақсы сіздің мәтінді түсіну.
Балаларға біз дайын сұрақтарды ұсынамыз.
Енді сұрақтардың әрқайсысын қарастырайық.
"Неге..."
Бұл оқырманды белсенді ойлауға шақыратын ашық сұрақ. Себеп-салдар байланысын орнату, мәтіннің жеке бөліктері арасындағы қатынасты бақылау, кейде кейбір процестер мен құбылыстарды сипаттау қажет.
Осы типтегі сұрақтардың мысалдары:
Неліктен басты кейіпкер осылай әрекет етті?
Неліктен автор сюжетпен нақты байланысы болмаса, актерлердің естеліктерін жиі сипаттайды?
Неліктен бұл басты кейіпкер көмектен бас тартты?
Айта кету керек, бұл сұрақтың жауабы әрдайым айқын бола бермейді. Автор тікелей жауап бермеуі мүмкін, содан кейін оны өзіңіз табуға тура келеді. Бұл процедура сізге автордың ой-өрісін және жазылғанның мағынасын жақсы түсінуге көмектеседі, сонымен қатар мәтінге көбірек қосылу арқылы есте сақтауды жақсартады.
"Түсіндіріңіз..."
Тапсырма, өзінің мәні бойынша осыған ұқсас мәселемен "Неге?». Тек осы жағдайда ғана сіз мәтіннен жауап таба алмайсыз, өз біліміңізге, тәжірибеңізге және аналитикалық қабілеттеріңізге сүйене отырып, өзіңіз туралы ойлануға тура келеді.
Тапсырма мысалдары:
"Бұл ашылудың адамзат үшін құндылығын түсіндіріңіз.
 Түсіндір барысы ойлар кейіпкер.
Болады жүгіну комбинированию байланысты мәселе "Неге?»:
"Неліктен бұл модификациялар нәтиженің жақсаруына әкелгенін түсіндіріңіз?
Блум ұсынған тұжырымдармен қатаң шектелмеңіз. Егер сіз мәтінді ассимиляциялауға көмектесетін жаңа тапсырма немесе сұрақ түрін ойлап тапсаңыз, оларды қолдануға болады.
"Придумай..."
Мұнда сіз өзіңіздің шығармашылық ойыңызды барынша пайдалануыңыз керек. Бұл мәселе ойлау процестерін белсендіруге және балама нұсқаларды жасауға бағытталған.
Неліктен мұны істеу керек? Шын мәнінде, біреуге көрінуі мүмкін, бұл фантазирование аса көмектеседі послетекстовой қызметі. Бірақ бұл олай емес.
Оқиғаларды дамытудың басқа нұсқасын ойлап табу үшін Сіз оқығанды жақсы түсінуіңіз керек және мұндай шығармашылық жұмыс мәтін ішіндегі қарым-қатынасты жақсы сезінуге көмектеседі, сондықтан оны есте сақтаған дұрыс.
Осы типтегі сұрақтардың мысалдары:
Егер кейіпкер сатқындық туралы білмесе, оқиғалар одан әрі қалай дамитынын ойлаңыз.
Барлық сипатталған өнертабыстарға басқа атау беріңіз.
Осы саясаткерлер арасында жеке кездесуде болуы мүмкін диалогты ойластырыңыз.
Мәтінді оқып болғаннан кейін бірнеше "ойлан" орындауға тырысыңыз, және сіз бұл өте тиімді құрал екеніне бірден көз жеткізесіз.
"Бөліс..."
Бұл тапсырма белгілі бір фидбекті қамтиды. Енді сіз мәтінмен емес, өзіңізбен жұмыс істеуіңіз керек. Сіздің реакцияңызды зерттеңіз, барлық қауымдастықтарыңызды талдаңыз және т. б.
Осындай тапсырмалардың мысалдары:
Жалпы әсерлеріңізбен бөлісіңіз: сізге не ұнады және не ұнады?
 Бұл үзінді сізді тудырған эмоциялармен бөлісіңіз.
 Сіз мұны оқыған кезде пайда болған семантикалық қауымдастықтармен бөлісіңіз.
Ассоциативті байланыстар мәтінді есте сақтауға, эмоционалды реакцияны түсінуге көмектеседі.
"Атадың..."
Тапсырмалардың бұл түрі ақпаратты көбейтуге бағытталған. Талдау жоқ, тек оқылған мәтіннің көшірмесі.
Деп атаймыз? Әдетте әр ұсақ-түйекті есте сақтаудың қажеті жоқ, маңызды бөлшектерге назар аудару жеткілікті. Біз сізге оқу барысында назар аударуға кеңес береміз, яғни ақыл-ой немесе жазбаша түрде өзіңіз үшін есте сақтауыңыз керек және болашақта атай білуіңіз керек.
Мұндай тапсырмалардың мысалдары:
Барлық сипатталған оқиғалардың күндерін атаңыз.
Командирлердің аты-жөндерін атаңыз.
Жақын жерде шайқастар болған географиялық нысандарды атаңыз. Сіз бұл тапсырма үшін жапсырмада белгілер жасай аласыз, содан кейін текшенің тиісті беті құлаған кезде жазбаларыңызға ораласыз.
"Предложи..."
Мұнда сізге тағы да барлық шығармашылық қажет болады. "Ұсыныс" түріндегі сұрақтар негізінен баламалы шешімдерді іздеуге бағытталған.
Мысалдар:
Үлкен нәтижеге қол жеткізуге көмектесетін әдісті ұсыныңыз.
Осы мәселені шешудің басқа нұсқасын ұсыныңыз.
Сонымен, біз Блум текшесінің барлық алты сұрақтары мен тапсырмаларын қарастырдық. Бұл техниканы ұзақ қорапта қолдануды кешіктірмеңіз: осы мақалада сипатталғандарды қолдануға тырысыңыз. Мысалы, "ойлап табу" сызығын қолданайық: қандай сұрақ немесе қандай тапсырма қосқыңыз келеді?
Сәттілік тілейміз!

Просмотров: 529


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст