Жарқайың ауданы бойынша  білім бөлімі " Зерноград ауылының негізгі орта мектебі! коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Зерноград" отдела образования по Жаркаинскому району

СоцСети

Қамқоршылық кеңесі

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Дидактикалық ойындардың рөлі

07.12.2023

Дидактикалық ойын тәуелсіз ойын әрекеті ретінде осы процестің хабардарлығына негізделген. Тәуелсіз ойын әрекеті балалар ойынға, оның ережелері мен әрекеттеріне қызығушылық танытқан жағдайда ғана жүзеге асырылады, егер олар осы ережелерді игерсе. Егер оның ережелері мен мазмұны оған жақсы таныс болса, баланы ойын қанша уақыт қызықтыруы мүмкін? Міне, жұмыс процесінде тікелей шешілуі керек мәселе. Балалар ойындарды жақсы көреді, жақсы таныс, оларды қуана ойнайды.

Ойынның мәні неде? Ойын барысында балалар назар аударуды, өз бетінше ойлауды, зейінді, білімге деген ұмтылысты дамытады. Алып кете отырып, балалар не үйреніп жатқанын байқамайды: олар жаңа нәрселерді біледі, есте сақтайды, ерекше жағдайларда бағдарланады, идеялар, ұғымдар қорын толықтырады, қиялын дамытады. Тіпті ең пассивті балалар да ойынға үлкен желыласпен кіреді, ойын жолдастарын жібермеу үшін бар күшін салады.

Ойында бала жаңа білім, дағдылар алады. Қабылдауды, зейінді, есте сақтауды, ойлауды, шығармашылық қабілеттерді дамытуға ықпал ететін ойындар жалпы мектеп жасына дейінгі баланың ақыл-ой дамуына бағытталған.

Басқа іс-әрекеттерден айырмашылығы, ойын өзінің мақсатын қамтиды; бала ойында бөгде және бөлек міндеттерді қоймайды және шешпейді. Ойын көбінесе өзі үшін орындалатын, сыртқы мақсаттар мен міндеттерді көздемейтін әрекет ретінде анықталады.

Мектеп жасына дейінгі балалар үшін ойын ерекше мәнге ие: олар үшін ойын – оқу, олар үшін ойын – еңбек, олар үшін ойын - тәрбиенің маңызды түрі. Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған ойын – қоршаған әлемді танудың тәсілі. Егер ойын біртұтас педагогикалық процеске қосылса, ойын тәрбие құралы болады. Ойынды басқара отырып, балалардың ойындағы өмірін ұйымдастыра отырып, мұғалім баланың жеке басының дамуының барлық аспектілеріне әсер етеді: сезімдерге, санаға, ерік-жігерге және жалпы мінез-құлыққа.

Алайда, егер оқушы үшін мақсат ойынның өзінде болса, онда ойынды ұйымдастыратын ересек адам үшін тағы бір мақсат бар - балаларды дамыту, олардың белгілі бір білімді игеруі, дағдыларды қалыптастыру, жеке тұлғаның белгілі бір қасиеттерін дамыту. Бұл, айтпақшы, ойынның тәрбие құралы ретіндегі негізгі қарама - қайшылықтарының бірі: бір жағынан, ойында мақсаттың болмауы, ал екінші жағынан, ойын жеке тұлғаны мақсатты түрде қалыптастыру құралы болып табылады.

Бұл көбінесе дидактикалық ойындар деп аталады.

Просмотров: 482


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст